Sztuczna inteligencja i świat druku

Udostępnij:

Myślący przyszłościowo marketerzy rozumieją, że AI nie jest już ambitną koncepcją. W rzeczywistości rewolucjonizuje biznes i branżę marketingową w sposób, którego nie można zignorować. Rozwiązania napędzane przez AI napędzają sukces biznesowy poprzez udoskonalanie usług, przekształcanie interakcji z klientami, zmniejszanie kosztów, oferowanie większej elastyczności i spersonalizowanych doświadczeń oraz zapewnianie firmom przewagi konkurencyjnej.

Zastosowanie AI w biznesie

Zastosowanie AI w biznesie daje firmom wiele nowych możliwości. Obszary biznesu, takie jak zarządzanie, e-commerce i marketing, wykorzystują AI na różne sposoby. Dla biznesu, aplikacje sztucznej inteligencji mogą być wykorzystywane w następujący sposób:

  • Analiza danych: AI pozwala firmom łatwo analizować ogromną ilość danych i umożliwia nadanie sensu temu, co to wszystko oznacza dla ich biznesu. Aplikacje uczenia maszynowego wykrywają wzorce, dostarczają interpretacji i dokonują prognoz. Wyobraź sobie, że informacje o użytkownikach są pobierane z różnych platform, a ważne informacje są filtrowane w celu uzyskania dokładnych informacji o Twoim rynku docelowym - informacji, które mogą być następnie wykorzystane do opracowania strategii w oparciu o potrzeby rynku docelowego.
  • Chatboty AI: Przetwarzanie języka naturalnego, konwersja głosu i aspekty rozpoznawania semantycznego technologii AI umożliwiły firmom dostarczenie lepszego doświadczenia w zakresie obsługi klienta. Jedną z zalet, które zapewniają chatboty AI, jest wsparcie jeden do wielu zamiast wsparcia jeden do jednego typowego dla tradycyjnej obsługi klienta. Zapewniają również 24/7 odpowiedzi w czasie rzeczywistym na zapytania klientów, zapewniając większą wydajność i doświadczenie klienta. Na przykład Starbucks upraszcza doświadczenie klienta, ułatwiając złożenie zamówienia za pomocą poleceń głosowych lub wiadomości, a chatbot informuje klientów o tym, kiedy ich zamówienie będzie gotowe i kiedy nastąpi płatność. Niektórzy sugerują, że narzędzia programowe do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i chatboty zwiększają produktywność poprzez usprawnienie działań marketingowych i sprzedażowych.
  • Automatyzacja procesów: Krok wyżej od narzędzi automatyzacji, technologie automatyzacji procesów robotycznych (RPA) zachowują się jak człowiek, który przechwytuje dane, pobiera informacje z wielu systemów informatycznych, a następnie wprowadza je i przetwarza. Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana do aktualizacji plików lub rekordów klientów, dodawania nowych informacji kontaktowych, pobierania informacji z wielu systemów i komunikacji z klientami. Jak podaje Forbes, gdy NASA stanęła w obliczu presji kosztowej, uruchomiła cztery piloty RPA w zakresie zobowiązań i należności, wydatków IT oraz zasobów ludzkich. Następnie aplikacja HR pozwoliła na wykonanie 86% transakcji bez interwencji człowieka.
Powiązane: AI i przyszłość: Google Pixel 2

AI w świecie druku

Branża drukarska nie śpi na potencjalnych korzyściach, jakie mogą zapewnić technologie AI. Włączenie sztucznej inteligencji może pomóc zminimalizować odpady i obniżyć koszty, poprawić czas obrotu, zwiększyć elastyczność w zakresie personalizacji oraz dostarczyć innowacyjne rozwiązania marketingowe i drukarskie. AI obecnie przekształca branżę druku w rozpoznawalny i znaczący sposób. Rozważ te rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji:

Układy druku wspomagane przez sztuczną inteligencję

Inteligentne układy automatycznie optymalizują sposób wykorzystania materiałów do druku, minimalizując ilość odpadów w procesie. Sztuczna inteligencja maksymalizuje wykorzystanie przestrzeni na każdym arkuszu, zarówno w przypadku drukowania prostych kwadratów, jak i złożonych kształtów lub wzorów. AI automatyzuje proces i dostarcza szybkie i łatwe rozwiązania dla nawet najbardziej wymagających zadań drukowania.

Automatyzacja przepływu pracy

Podobnie jak w wielu innych branżach, AI jest wykorzystywana do automatyzacji przepływu pracy w celu przyspieszenia procesów i ograniczenia konieczności wykonywania pracy ręcznej. Technologia maszynowa AI wykorzystuje programowanie do wykonywania różnych powtarzających się zadań, a w branży poligraficznej zamówienia mogą być przetwarzane szybciej, wysyłka i logistyka mogą być uproszczone, śledzenie zapasów nie jest już bólem głowy, a zamówienia na dostawy są wykonywane automatycznie.

Marketing ukierunkowany

Rola AI w marketingu ukierunkowanym jest istotna. AI może mikro-targetować reklamy. Czy kiedykolwiek miałeś to przerażające uczucie, że twój komputer słucha każdego twojego słowa? Właśnie wspomniałeś o niebieskich dżinsach i widzisz wyskakującą reklamę związaną z niebieskimi dżinsami. Nie jesteś szpiegowany. To jest AI w pracy, profilowanie danych cyfrowych (takich jak historia wyszukiwania i posty w mediach społecznościowych). Możesz wykorzystać zachowania konsumentów do tworzenia rekomendacji produktów, a nawet zautomatyzować złożone kampanie marketingowe w oparciu o ocenę zachowań konsumentów w czasie rzeczywistym. Na przykład, oglądasz produkty Amazon online i zauważasz sugestię dodatkowych przedmiotów do zakupu - to jest ich algorytm AI działa. Coraz więcej firm monitoruje zachowania konsumentów za pomocą AI nastawionej na ukierunkowany marketing.

Related: Korzystanie z personalizacji bez bycia strasznym

Przyszłość AI w biznesie i marketingu jest pozytywna i nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia. Działy marketingu starają się w coraz większym stopniu wykorzystywać sztuczną inteligencję do rozwijania swojej działalności. Mimo to, za AI stoi również niepewność, ponieważ technologie ewoluują szybko i nie ma jasnej odpowiedzi na to, gdzie dokładnie AI zaprowadzi firmy w przyszłości. Eksperci marketingu cyfrowego Ironmark będą tam jednak, badając ją i ucząc się, jak wykorzystać jej najpełniejszy potencjał. Chcesz być tam z nami i zobaczyć jak AI sprawia, że Twoja firma się doskonali? Skontaktuj się z nami już dziś.

Socialmedia

Warte uwagi

Dlaczego warto zatrudnić grafika

Dlaczego każda mała firma powinna zlecać na zewnątrz swój projekt graficzny Gdybyś planował rozbudowę swojego domu, czy sam sporządziłbyś plany? Gdyby skrzynia biegów w twoim...