Sztuczna inteligencja i świat druku

Udostępnij:

Myślący przyszłościowo marketerzy rozumieją, że AI nie jest już ambitną koncepcją. W rzeczywistości rewolucjonizuje biznes i branżę marketingową w sposób, którego nie można zignorować. Rozwiązania napędzane przez AI napędzają sukces biznesowy poprzez udoskonalanie usług, przekształcanie interakcji z klientami, zmniejszanie kosztów, oferowanie większej elastyczności i spersonalizowanych doświadczeń oraz zapewnianie firmom przewagi konkurencyjnej.

Zastosowanie AI w biznesie

Zastosowanie AI w biznesie daje firmom wiele nowych możliwości. Obszary biznesu, takie jak zarządzanie, e-commerce i marketing, wykorzystują AI na różne sposoby. Dla biznesu, aplikacje sztucznej inteligencji mogą być wykorzystywane w następujący sposób:

  • Analiza danych: AI pozwala firmom łatwo analizować ogromną ilość danych i umożliwia nadanie sensu temu, co to wszystko oznacza dla ich biznesu. Aplikacje uczenia maszynowego wykrywają wzorce, dostarczają interpretacji i dokonują prognoz. Wyobraź sobie, że informacje o użytkownikach są pobierane z różnych platform, a ważne informacje są filtrowane w celu uzyskania dokładnych informacji o Twoim rynku docelowym - informacji, które mogą być następnie wykorzystane do opracowania strategii w oparciu o potrzeby rynku docelowego.
  • Chatboty AI: Przetwarzanie języka naturalnego, konwersja głosu i aspekty rozpoznawania semantycznego technologii AI umożliwiły firmom dostarczenie lepszego doświadczenia w zakresie obsługi klienta. Jedną z zalet, które zapewniają chatboty AI, jest wsparcie jeden do wielu zamiast wsparcia jeden do jednego typowego dla tradycyjnej obsługi klienta. Zapewniają również 24/7 odpowiedzi w czasie rzeczywistym na zapytania klientów, zapewniając większą wydajność i doświadczenie klienta. Na przykład Starbucks upraszcza doświadczenie klienta, ułatwiając złożenie zamówienia za pomocą poleceń głosowych lub wiadomości, a chatbot informuje klientów o tym, kiedy ich zamówienie będzie gotowe i kiedy nastąpi płatność. Niektórzy sugerują, że narzędzia programowe do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i chatboty zwiększają produktywność poprzez usprawnienie działań marketingowych i sprzedażowych.
  • Automatyzacja procesów: Krok wyżej od narzędzi automatyzacji, technologie automatyzacji procesów robotycznych (RPA) zachowują się jak człowiek, który przechwytuje dane, pobiera informacje z wielu systemów informatycznych, a następnie wprowadza je i przetwarza. Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana do aktualizacji plików lub rekordów klientów, dodawania nowych informacji kontaktowych, pobierania informacji z wielu systemów i komunikacji z klientami. Jak podaje Forbes, gdy NASA stanęła w obliczu presji kosztowej, uruchomiła cztery piloty RPA w zakresie zobowiązań i należności, wydatków IT oraz zasobów ludzkich. Następnie aplikacja HR pozwoliła na wykonanie 86% transakcji bez interwencji człowieka.
Powiązane: AI i przyszłość: Google Pixel 2

AI w świecie druku

Branża drukarska nie śpi na potencjalnych korzyściach, jakie mogą zapewnić technologie AI. Włączenie sztucznej inteligencji może pomóc zminimalizować odpady i obniżyć koszty, poprawić czas obrotu, zwiększyć elastyczność w zakresie personalizacji oraz dostarczyć innowacyjne rozwiązania marketingowe i drukarskie. AI obecnie przekształca branżę druku w rozpoznawalny i znaczący sposób. Rozważ te rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji:

Układy druku wspomagane przez sztuczną inteligencję

Inteligentne układy automatycznie optymalizują sposób wykorzystania materiałów do druku, minimalizując ilość odpadów w procesie. Sztuczna inteligencja maksymalizuje wykorzystanie przestrzeni na każdym arkuszu, zarówno w przypadku drukowania prostych kwadratów, jak i złożonych kształtów lub wzorów. AI automatyzuje proces i dostarcza szybkie i łatwe rozwiązania dla nawet najbardziej wymagających zadań drukowania.

Automatyzacja przepływu pracy

Podobnie jak w wielu innych branżach, AI jest wykorzystywana do automatyzacji przepływu pracy w celu przyspieszenia procesów i ograniczenia konieczności wykonywania pracy ręcznej. Technologia maszynowa AI wykorzystuje programowanie do wykonywania różnych powtarzających się zadań, a w branży poligraficznej zamówienia mogą być przetwarzane szybciej, wysyłka i logistyka mogą być uproszczone, śledzenie zapasów nie jest już bólem głowy, a zamówienia na dostawy są wykonywane automatycznie.

Marketing ukierunkowany

Rola AI w marketingu ukierunkowanym jest istotna. AI może mikro-targetować reklamy. Czy kiedykolwiek miałeś to przerażające uczucie, że twój komputer słucha każdego twojego słowa? Właśnie wspomniałeś o niebieskich dżinsach i widzisz wyskakującą reklamę związaną z niebieskimi dżinsami. Nie jesteś szpiegowany. To jest AI w pracy, profilowanie danych cyfrowych (takich jak historia wyszukiwania i posty w mediach społecznościowych). Możesz wykorzystać zachowania konsumentów do tworzenia rekomendacji produktów, a nawet zautomatyzować złożone kampanie marketingowe w oparciu o ocenę zachowań konsumentów w czasie rzeczywistym. Na przykład, oglądasz produkty Amazon online i zauważasz sugestię dodatkowych przedmiotów do zakupu - to jest ich algorytm AI działa. Coraz więcej firm monitoruje zachowania konsumentów za pomocą AI nastawionej na ukierunkowany marketing.

Related: Korzystanie z personalizacji bez bycia strasznym

Przyszłość AI w biznesie i marketingu jest pozytywna i nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia. Działy marketingu starają się w coraz większym stopniu wykorzystywać sztuczną inteligencję do rozwijania swojej działalności. Mimo to, za AI stoi również niepewność, ponieważ technologie ewoluują szybko i nie ma jasnej odpowiedzi na to, gdzie dokładnie AI zaprowadzi firmy w przyszłości. Eksperci marketingu cyfrowego Ironmark będą tam jednak, badając ją i ucząc się, jak wykorzystać jej najpełniejszy potencjał. Chcesz być tam z nami i zobaczyć jak AI sprawia, że Twoja firma się doskonali? Skontaktuj się z nami już dziś.

Socialmedia

Warte uwagi

5 najlepszych przedmiotów promocyjnych na...

Lato nadejdzie szybciej niż myślisz, a wraz z nim Twój spacer charytatywny! Niezależnie od tego, czy sponsorujesz wydarzenie, czy też masz tylko proste stoisko, Twoja firma może wywrzeć...