Twój nowy współpracownik to bot | AI for Facebook CS

Udostępnij:

W dzisiejszych czasach, wraz z szybkim rozwojem technologii, sztuczna inteligencja (AI) stała się istotną częścią branży marketingowej. Pytanie, które być może sobie zadajesz, brzmi: "Jak AI może wpłynąć na rozwój mojej firmy?".

Przyjrzyjmy się wzrostowi AI na Facebooku i dlaczego powinieneś rozważyć jej wdrożenie, aby pomóc swojemu zespołowi obsługi klienta (CS).

Powiązane: Czym jest Piksel Facebooka i dlaczego jest mi potrzebny?

Facebook zanurza się w AI

Jakie są pierwsze słowa, które przychodzą Ci do głowy, gdy myślisz o Facebooku? Prawdopodobnie postrzegasz go jako największy kanał mediów społecznościowych i platformę, która umożliwia firmom zwiększenie wysiłków marketingowych i komunikacyjnych. Choć oba te stwierdzenia są prawdziwe, Facebook koncentruje się także na budowaniu podstawowych technologii, wykorzystując moc łączności, a ostatnio także sztuczną inteligencję.

Za przykład niech posłuży wprowadzenie w 2016 r. platformy Messenger firmy Facebook. Usługa ta zaskoczyła wszystkich opcją, która oferuje firmom możliwość tworzenia niestandardowych botów w Messengerze.

wowomnom/Shutterstock.com

Co to jest bot i do czego służy?

"Boty" są częścią sztucznej inteligencji. Są to aplikacje, które wykonują zautomatyzowane zadania w Internecie. Innymi słowy, boty to asystenci komputerowi, którzy pomagają w drobnych, ale czasochłonnych zadaniach, takich jak odpowiadanie na pytania, wysyłanie wiadomości itp.

Siri, Cortana i Alexa to doskonałe przykłady tego, jak daleko zaszła technologia i jak bardzo rozwinęli się zautomatyzowani asystenci. A dobra wiadomość jest taka, że możesz wykorzystać AI również w swoich działaniach marketingowych.

Boty na Facebook Messengerze

Platforma Facebook Messenger została zaprojektowana tak, aby każdego miesiąca łączyć ponad 1,3 miliarda ludzi. Z pomocą botów użytkownicy ci mogą łączyć się ze sobą szybciej, wygodniej i efektywniej. Boty są niezwykle praktyczne, a Facebook AI daje Ci również przewagę nad konkurencją, jeśli wdrożysz je do swojej strategii CS.

Powiązane: Czy Twoje reklamy na Facebooku działają tak, jak myślisz?

Pomyśl tylko o tym: Możesz odpowiadać na zgłoszenia w czasie rzeczywistym bez konieczności zatrudniania pracowników działu obsługi klienta pracujących przez całą dobę. Ponadto, im więcej potencjalnych klientów komunikuje się z botem, tym więcej dowiaduje się on o Twoich klientach, dzięki czemu jego opinie stają się z czasem jeszcze bardziej przydatne i dokładne.

Korzyści wynikające z zastosowania sztucznej inteligencji Facebooka w Twojej firmie

  • Oszczędność czasu i energii

Przedstawiciele działu obsługi klienta muszą mieć dużo cierpliwości - obsługują wiele powtarzających się pytań i wielu niezadowolonych klientów. Bot usprawnia proces obsługi FAQ, dzięki czemu pracownicy działu obsługi klienta mogą skupić się na budowaniu i pielęgnowaniu relacji z potencjalnymi klientami.

  • Zwiększa zaangażowanie

Komunikacja z klientem ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. Jeśli potencjalni klienci widzą, że dbasz o ich potrzeby i robisz więcej niż tylko to, aby pomóc im rozwiązać ich problemy, jest bardziej prawdopodobne, że staną się klientami.

Możesz wykorzystać AI Facebooka, aby pozostać w kontakcie z odbiorcami i pomóc im znaleźć potrzebne informacje o firmie i produktach. Na przykład osoby, które właśnie znalazły się na Twojej stronie na Facebooku, mogą mieć wiele pytań dotyczących Twojej marki. Pomaganie potencjalnym klientom powinno być priorytetem, a boty mogą pomóc w tego typu sytuacjach. Mogą być używane do odpowiadania na typowe pytania, dostarczania dodatkowych informacji, a nawet umawiania spotkań.

  • Pomagają oszczędzać pieniądze

Boty mogą zmniejszyć zapotrzebowanie na pracowników działu obsługi klienta. Tworzą łatwe środowisko komunikacyjne bez konieczności angażowania całego zespołu ludzi. Chociaż nie mogą one całkowicie zastąpić Twojego zespołu CS i możesz ponieść pewne koszty początkowe, aby zacząć działać, całkowita inwestycja jest tego warta w dłuższej perspektywie.

TL;DR

Korzyści z wdrożenia botów AI na Facebooku są więcej niż oczywiste. Pomagają one usprawnić działania komunikacyjne, pozostać w kontakcie z odbiorcami, zaoszczędzić pieniądze, obniżyć koszty i zebrać odpowiednie dane o potencjalnych klientach. Jeśli chcesz porozmawiać o tym, jak sztuczna inteligencja Facebooka może zwiększyć Twoje cele biznesowe, skontaktuj się z nami w Ironmark. Zawsze chcemy pomagać firmom w wprowadzaniu innowacji!

Socialmedia

Warte uwagi

Cechy dobrej ulotki

Dobra ulotka to przede wszystkim ulotka odporna na szybkie zniszczenie, a jednocześnie mówiąca w sposób naprawdę łatwy i prosty o tym, co istotne i zachęcająca klienta do tego, aby...