Jak przygotować prospekt szkolny, który przynosi wyniki

Udostępnij:

W dzisiejszych czasach większość szkół posiada stronę internetową, na której z powodu zmian w regulaminie Ofsted muszą znajdować się wszystkie ważne dla nich informacje.
Czy oznacza to, że drukowane prospekty i broszury szkolne są mniej ważne w dzisiejszym świecie? Z pewnością nie.

Dobrze zaprezentowany i pouczający drukowany prospekt emisyjny jest naprawdę świetną okazją, aby przekonać potencjalnych rodziców i uczniów do wybrania Twojej szkoły spośród konkurencji.

Mogą one oferować większe okno na życie w Twojej szkole i mogą być rozdawane potencjalnym uczniom w dniach otwartych, a może tam, gdzie dostęp do Internetu i Twojej strony internetowej nie jest łatwo dostępny.

Nie wspominając już o tym, że coraz więcej osób odwraca się od swoich ekranów i wraca do drukowania, kiedy naprawdę muszą strawić ważne informacje.

Jeśli otrzymałeś zadanie stworzenia szkolnego prospektu emisyjnego, poniższe 3 kroki pomogą Ci w drodze do stworzenia naprawdę mocnego dokumentu, który przyniesie Ci pożądane rezultaty!

Planowanie prospektu emisyjnego

Dobrym pomysłem jest, aby prospekty były publikowane i dostępne co najmniej 6 tygodni przed ostatecznym terminem składania wniosków - więc trzeba będzie rozpocząć planowanie z dużym wyprzedzeniem.

Co należy uwzględnić

Od 2012 roku wszystkie szkoły mają obowiązek umieszczania swoich kluczowych informacji na stronie internetowej. Ta zmiana oznacza, że teraz jest o wiele więcej miejsc w broszurach, aby dołączyć do nich ekscytujące wizualizacje lub pożądane informacje, aby naprawdę sprzedać się potencjalnym rodzicom i uczniom - utrzymując wszystkie nudne rzeczy w sieci.

Zacznij od mapowania i napisania treści, które będą zawarte w prospekcie emisyjnym. Głównym celem Twojej broszury jest uchwycenie ducha - zorganizuj więc spotkania z kluczowymi członkami szkolnego komitetu, aby uzgodnić ton Twoich treści, jakie kluczowe punkty należy zawrzeć lub zebrać wszelkie cytaty i spostrzeżenia, które pomogą Ci stworzyć prawdziwe odzwierciedlenie tego, co reprezentuje Twoja szkoła.

Zastanów się, kto i dlaczego będzie czytał Twój prospekt - zazwyczaj rodzice i uczniowie, którzy mają wiele pytań dotyczących Twojej szkoły, takich jak "Jak wygląda kampus?" lub "Jak wygląda proces rekrutacji?". Napisanie listy najczęściej zadawanych pytań, na które musicie odpowiedzieć w swojej treści, da wam kolejny świetny punkt wyjścia.

Można nawet porozmawiać z obecnymi rodzicami i uczniami, aby dowiedzieć się, na jakie kluczowe pytania potrzebują odpowiedzi w trakcie procesu poszukiwania lub jakie informacje byłyby dla nich pomocne i interesujące.

Oto kilka innych kluczowych punktów do uwzględnienia w prospekcie emisyjnym:

  • Nazwa i rodzaj
  • Dane kontaktowe
  • Informacje na temat terminów i przyjęć
  • Twoje szkolne wartości i etos
  • Oświadczenie Nauczyciela Głównego
  • Wspieranie cytatów od uczniów, rodziców i wydziałów
  • Informacje programowe, w tym metody nauczania

Struktura

Po napisaniu treści (i sprawdzeniu gramatyki i ortografii!) należy przyjrzeć się strukturze prospektu emisyjnego.

Będziesz musiał pomyśleć o kolejności działania stron, jak również o strukturze strony po stronie. Każda strona będzie musiała zawierać podobną ilość informacji w rozbiciu na podobne fragmenty treści dla zachowania spójności w całym procesie.

Na przykład, czy każda z twoich stron będzie zawierała nagłówek, podtytuły, fragmenty tekstu, cytaty lub referencje i statystyki?

Jasna wizja tego, ile treści będziesz umieszczał na każdej stronie i jak zostaną one rozłożone na kawałki, pomoże Ci w fazie projektowania (dojdziemy do tego później).

Niezwykle ważna jest również kolejność publikacji prospektu emisyjnego. Przepływ dokumentu musi mieć sens. Pomyśl o czytaniu swojego prospektu jako o miniaturowej podróży po szkole. Jakie informacje ludzie będą chcieli lub musieli znać, zanim przejdą do następnego działu?

Nie ma dokładnej nauki w kolejności, w jakiej powinieneś prezentować swoje treści, ale oto przykład tego, co może zadziałać:

Okładka i strona wewnętrzna okładki - logo szkoły, nazwa, lokalizacja i dane kontaktowe, w tym strona internetowa

  • Strona 1 - Treść
  • Strona 2 - Oświadczenie nauczyciela akademickiego
  • Strona 3 - Misja szkoły, w tym cytaty pomocnicze
  • Strona 4 - Zestawienie metod nauczania
  • Strona 5 - powody wyboru szkoły
  • Strona 6 - Wspieranie cytatów od uczniów, nauczycieli i rodziców
  • Strona 7 i 8 - Informacje o programie nauczania, w tym statystyki i cytaty pomocnicze
  • Strona 9 - Bezpieczeństwo szkolne
  • Strona 10 - Terminy, zasady przyjęć i pobierania opłat
  • Strona 11 Zestawienia i statystyki zamknięcia
  • Tylna okładka - mapa szkoły i inne przydatne informacje

WSKAZÓWKA: Pamiętaj, że strony broszury muszą być drukowane w wielokrotnościach po 4, więc podczas planowania struktury broszury upewnij się, że Twoje strony się sumują! Jeśli masz problemy z utrzymaniem liczby stron na poziomie wielokrotności 4, zawsze możesz dodać pełną stronę obrazów, aby podzielić zawartość i zwiększyć liczbę stron.

Fotografia

Obrazy, których używasz do przedstawienia szkoły w swoim prospekcie emisyjnym są równie ważne jak słowa, których używasz. To właśnie w tym miejscu Twój prospekt będzie naprawdę ożywał - więc jest niezwykle ważne, abyś na tym etapie nie rzucał się w oczy!

Teraz, gdy masz już zaplanowane treści, powinieneś mieć dobre rozeznanie, jakiego rodzaju zdjęcia są Ci potrzebne, aby naprawdę wprowadzić ducha szkoły na stronie Twojego prospektu emisyjnego.

Zacznij od zrobienia listy kontrolnej typów obrazów, które musisz usiąść obok swojej treści pisanej.

Na przykład, jeśli szkoła jest prestiżowa ze względu na swoje wyniki sportowe, upewnij się, że masz wiele obrazów swoich uczniów i pracowników, którzy bawią się w swojej sali gimnastycznej lub na boiskach. Jeśli Twój dział naukowy jest na najwyższym poziomie, zorganizuj trochę czasu, aby uchwycić zdumienie na twarzach uczniów podczas eksperymentów w Twoich laboratoriach.

Zatrudnij profesjonalnego fotografa i zaplanuj dzień na zrobienie potrzebnych zdjęć. Nie zapomnij poinformować o tym rodziców Twoich obecnych uczniów i poprosić ich o zgodę na wykorzystanie wizerunku ich dzieci w Twoim prospekcie emisyjnym!

Wskazówka: Uporządkuj swój dzień zdjęciowy we wrześniu. Będziesz miał mnóstwo świeżych twarzy i chętnych uczniów w zupełnie nowych mundurkach - to z łatwością sprawi, że wpływ Twoich zdjęć będzie znacznie większy!

Jeśli pracujesz nad budżetem, być może będziesz musiał sam wykonać zdjęcia. Zalecamy, aby nie używać do tego celu telefonu komórkowego - chociaż jakość zdjęć produkowanych obecnie przez niektóre telefony komórkowe jest niewiarygodna - nie dadzą Ci one jakości wymaganej do druku.

Projektowanie prospektu emisyjnego

Teraz, gdy masz już wszystkie swoje treści pisane i piękne obrazy, jesteś gotowy, aby połączyć je wszystkie razem i zacząć widzieć, jak Twój nowy prospekt szkolny nabiera kształtów.

Jaki rozmiar wybrać

Pierwszą rzeczą, o której będziesz musiał zdecydować, jest wielkość Twojego prospektu emisyjnego. Zazwyczaj prospekty szkolne to broszury portretowe w formacie A4. Ale nie musisz się trzymać normy!

Możesz zdecydować się na broszurę kwadratową 210 x 210 mm, aby wyróżnić się na tle konkurencji, a nawet wybrać rozmiar A5, aby ułatwić potencjalnym rodzicom noszenie w torbie!

Istnieje wiele opcji do wyboru, jeśli chodzi o rozmiar i kształt broszury - upewnij się tylko, że zastanawiasz się nad ilością treści, formatem zdjęć, których będziesz używał i gdzie będziesz wyświetlał te broszury, aby upewnić się, że wybierzesz format, który będzie działać!

Kolor i czcionki

Przy projektowaniu broszury często nie zwraca się uwagi na znaczenie doboru właściwej czcionki i palety kolorów. Użycie nieczytelnej czcionki lub wybranie nudnej palety kolorów może spowodować pewne problemy, zwłaszcza jeśli chodzi o produkcję broszury drukowanej - powinna ona być łatwa do odczytania i naprawdę "pop"!

Zajrzyj na swoją obecną stronę internetową i inne materiały marketingowe. Najlepiej by było, gdyby Twój prospekt szkolny pasował do reszty Twojej obecnej oferty brandingowej i kolorystycznej.

Należy również wziąć pod uwagę rozmiar, w jakim broszura zostanie wydrukowana i upewnić się, że wybrana zostanie prosta czcionka, która będzie czytelna, gdy zostanie użyta w nagłówkach, podtytule i głównej części tekstu. Unikaj wybierania czcionek, które są zbyt zajęte lub stają się trudne do odczytania, gdy są zmniejszone.

WSKAZÓWKA: Czcionki bezszeryfowe są zazwyczaj łatwiejsze do odczytania po wydrukowaniu, zwłaszcza przy mniejszych rozmiarach. Niektóre z najbardziej popularnych czcionek bezszeryfowych to Century Gothic, Helvetica lub Verdana.

Przygotowanie go do druku

Mówiąc o znaczeniu koloru - przed rozpoczęciem tworzenia broszury należy się również upewnić, że w wybranym programie do projektowania wybrałeś odpowiedni profil kolorystyczny.

Większość programów do projektowania komputerów, takich jak Adobe Photoshop, domyślnie ma profil RBG. Jest to doskonałe rozwiązanie do projektowania dla mediów cyfrowych, takich jak strona internetowa, ale ponieważ Twoje prospekty będą drukowane, będziesz musiał wybrać profil CMYK.

Profesjonalni drukarze, tacy jak my, używają do druku procesu kolorowego CMYK. Sposób tworzenia kolorów w tym procesie jest zupełnie inny niż w procesie RGB, więc zaprojektowanie dokumentu do druku z wykorzystaniem profilu kolorów RGB może spowodować pewne zaskakujące przesunięcia kolorów.

Innym ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu do druku, jest "krwawienie".

Krwawienie jest terminem stosowanym do opisu dokumentu, w którym obrazy lub elementy stykają się z krawędzią strony. Jeśli nie doda się spisu, w wyniku końcowym mogą pojawić się małe białe szczeliny wzdłuż krawędzi obrazów lub elementów kolorowych, zamiast kończyć się równo z krawędzią strony.

Podczas projektowania należy upewnić się, że wszystkie obrazy lub elementy kolorowe wystają na 3 mm poza krawędź strony (lub przycięcie). Większość programów do projektowania komputerowego pozwala na zapisanie dokumentu z dodanym obszarem spadu.

Na przykład, jeśli tworzysz dokument A4, wymiary strony powinny wynosić 210 mm x 297 mm dla rozmiaru wykończenia i 216 mm x 303 mm z dodatkowym polem spady wokół wszystkich 4 krawędzi.

Jakość i rozmiar Twoich obrazów jest również ważnym czynnikiem przy projektowaniu do druku.

Rozdzielczość druku wynosi 300dpi, co oznacza, że wszystkie obrazy użyte w Twojej broszurze powinny być również tą rozdzielczością. Jeśli obrazy są mniejsze niż ta, istnieje ryzyko, że zostaną zamazane lub pikselane, co nie będzie dobrze wyglądać, gdy potencjalni rodzice będą przeglądać Twoją broszurę.

Obrazy zapisane w Internecie mają zazwyczaj rozdzielczość 72 dpi i nie nadają się do druku, dlatego należy za wszelką cenę unikać ich drukowania. Wynajęcie profesjonalnego fotografa z dobrą lustrzanką cyfrową zapewni, że wszystkie Twoje zdjęcia będą wysokiej jakości i będą odpowiednie dla Twojego prospektu.

Drukowanie prospektu emisyjnego jest naprawdę świetną okazją, aby przekonać potencjalnych rodziców i uczniów do wybrania Twojej szkoły spośród konkurencji.

Teraz, gdy masz swój prospekt emisyjny wyprodukowany cyfrowo, jesteś gotów wysłać go do druku! Jest jeszcze tylko kilka rzeczy, które musisz rozważyć, zanim będziesz gotowa dać temu dziecku zgodę.

Wybór wykończenia

Wydrukowane wykończenie i materiały, które wybierzesz do prospektu emisyjnego, będą stanowić przewagę, którą możesz przejąć nad konkurencją.

Ogólnie rzecz biorąc, warto zdecydować się na nieco grubszą pokrywę z laminacją. Zapewni to ochronę Twojej broszury podczas noszenia jej w plecaku i pomoże uniknąć wygięcia rogów lub uszkodzeń spowodowanych rozlaniem.

Istnieje jednak wiele różnych materiałów papierowych i drukowanych wykończeń, z których można wybierać.

Dlaczego nie zdecydować się na spot UV na logo, a nawet na złotą folię na okładce, aby naprawdę złożyć oświadczenie?

Większość firm poligraficznych ma możliwość zażądania przykładowego opakowania, aby przed podjęciem decyzji można było zobaczyć różne rodzaje papierów i wykończeń we wnętrzu.

Tutaj, w Print-Print, oferujemy całkowicie bezpłatną usługę zamówienia próbek opakowań, z której mogą Państwo skorzystać wypełniając formularz tutaj.

Jaką oprawę powinienem wybrać?

Oprawa broszury lub sposób, w jaki strony są trzymane razem, to kolejna opcja druku, którą trzeba będzie rozważyć.

Jeśli pracujesz nad budżetem lub posiadasz prospekt emisyjny o stosunkowo małej liczbie stron, wybór oprawy broszury zszywanej będzie dla Ciebie idealny.

Ten rodzaj oprawy, czasami nazywany "szewem siodłowym", widzi 2 metalowe zszywki przez grzbiet dokumentu, które utrzymują wszystkie strony razem. Jest to najczęstsza forma oprawy broszurowej.

Jeśli szukasz czegoś nieco bardziej wyrafinowanego lub premium, zdecyduj się na oprawę doskonałą.

Ten rodzaj oprawy jest najczęściej spotykany w przypadku czasopisma. Ponieważ strony są sklejone na grzbiecie silnym klejem, daje to miejsce na informacje takie jak nazwa szkoły lub rok wydania prospektu, które mają być drukowane również wzdłuż grzbietu.

WSKAZÓWKA: Jeśli wybierasz idealną oprawę, musisz dostarczyć okładkę (z przodu i z tyłu) oddzielnie od wewnętrznych stron. Dzieje się tak, ponieważ przednia i tylna okładka będą drukowane razem, z odstępem około 3-5 mm na grzbiet.

Pozycje komplementarne

Twój prospekt szkolny będzie największym atutem w Two skrzynce z narzędziami marketingowymi (wraz z Twoją stroną internetową), aby zachęcić potencjalnych uczniów i rodziców do zapisania się na przyjęcie do Twojej szkoły.

Jednakże, możesz używać wielu innych drukowanych produktów, aby wzmocnić i uzupełnić swoje działania marketingowe. Takie jak:

  • Banery rolkowe - aby zwrócić uwagę
  • Ulotki lub składane ulotki - do rozdawania w dni otwarte
  • Teczki prezentacyjne - do organizowania dokumentów
  • Plakaty - za wystawienie tam swojej szkoły

Docenia się na przykład, że drukowanie co roku nowego prospektu emisyjnego może stać się kosztowne. Tak więc, główny prospekt emisyjny może zawierać informacje, które bardzo rzadko ulegają zmianie. Oprócz tego można by drukować statystyki i inne informacje, które z roku na rok mogą się zmieniać, na osobnych arkuszach, które następnie można by wsuwać wewnątrz prospektu. Dzięki temu Państwa broszury będą świeże i aktualne, bez konieczności ponoszenia wielokrotnych kosztów druku.

Alternatywnie, możesz umieścić swój prospekt emisyjny, roczne arkusze informacyjne i wszelkie inne drukowane materiały marketingowe, które możesz mieć, takie jak listy informacyjne lub formularze przyjęć, schludnie wewnątrz profesjonalnie wydrukowanego folderu prezentacyjnego - do ostatecznego pakietu szkolnego.

Podsumowując...

Stworzenie oszałamiającego prospektu szkolnego może na początku wydawać się trudnym zadaniem, ale dzięki przejrzystej strukturze, odrobinie pracy projektowej i współpracy ze wspaniałą drukarką, łatwo jest stworzyć prospekt, z którego będziesz naprawdę dumny.

Tylko pamiętaj:

  • Stwórz przejrzysty plan i strukturę informacji, które zamierzasz zawrzeć.
  • Uporządkuj swoją zawartość w taki sposób, aby dobrze płynęła i była łatwa do odczytania
  • Zatrudnij profesjonalnego fotografa, który uwieczni Twoją szkołę w najlepszym miejscu.
  • Zaprojektuj swój prospekt emisyjny w odpowiednim rozmiarze, korzystając z profilu kolorów CMYK
  • Wybierz proste czyste czcionki i rozpoznawalną kolorystykę
  • Wybierz laminowaną okładkę podczas drukowania, aby chronić przed uderzeniami lub rozlaniem - dzięki temu Twój prospekt będzie wyglądał świetnie przez dłuższy czas.

Socialmedia

Warte uwagi

Niesamowite sposoby na włączenie druku do...

Mówiono: "Internet zabił reklamę fizyczną". "Nikt nie dba już o drukowanych listów", powiedzieli. Cóż, są w błędzie! A poza tym, kto to w ogóle jest "oni"? Druk wcale nie jest martwy...