Chociaż firmy potrzebują dziś obecności w Internecie, aby pozostać konkurencyjnymi, profesjonalny, dobrze zaprojektowany katalog drukowany zapewnia możliwość robienia zakupów w czasie wolnym, co nie może się równać z zakupami online. Katalogi drukowane powracają, do tego stopnia, że nawet tradycyjne firmy e-commerce, takie jak Wayfair, wysyłają teraz do swoich klientów błyszczące, kolorowe lookbooki.
Dzisiejsze katalogi to coś więcej niż tylko kompilacja zdjęć produktów i cenników; firmy traktują je raczej jako cenne, inwestycyjne materiały marketingowe, które odgrywają istotną rolę w nadawaniu tonu ich markom. Katalogi Anthropologie są znane z tego, że kierują się estetyką, a wiele z nich skupia się na inspirujących zdjęciach dotyczących stylu życia. Przywołując romantyczny i światowy wizerunek w swoich katalogach, Anthropologie ugruntowało swoją pozycję jako ekskluzywna marka, dla której klienci są skłonni wydać nieco więcej.
W tym artykule omówimy niektóre z konkretnych korzyści płynących z katalogów i jak możesz je wykorzystać, aby pomóc swojej marce zbudować trwałe relacje z klientami i wyróżnić się na zatłoczonym rynku detalicznym.
Pełna kreatywna kontrola
Mimo, że ogólny przemysł czasopism spadł w ciągu ostatniej dekady, zakup pełnostronicowej reklamy w dużej krajowej publikacji może nadal kosztować dziesiątki tysięcy dolarów (lub więcej). Zamiast wydawać takie pieniądze tylko po to, aby czytelnicy przerzucili Twoją reklamę bez jednego spojrzenia, zastosowanie tych funduszy na katalog, w którym zachowasz pełną kontrolę nad treścią może być znacznie lepszym rozwiązaniem.
Chcesz, aby odbiorcy oczekiwali i przechowywali Twoje katalogi, więc nie skąp na treści. Strony powinny być wypełnione pięknymi fotografiami, ciekawymi artykułami i przydatnymi poradami. Jeśli sprzedajesz instrumenty muzyczne, zamieść wywiady z uznanymi muzykami i zapytaj ich o ich ulubiony sprzęt. Jeśli działasz w branży spożywczej lub kuchennej, przepisy kulinarne, porady dotyczące przyjęć i plany posiłków są zawsze mile widziane. Firmy, które specjalizują się w artykułach sportowych lub odzieży outdoorowej mogą stworzyć profil sportowca i poprosić blogerów podróżniczych o napisanie o ich ulubionych przygodach.
Mniejsza konkurencja
Przy tak wielu firmach konkurujących o uwagę konsumentów, wyróżnienie się w sieci może wydawać się prawie niemożliwe dla małych firm. Szanse są znacznie większe, że będziesz jedynym katalogiem w skrzynce pocztowej potencjalnego klienta niż jedynym e-mailem w jego skrzynce odbiorczej.
Każda indywidualna strona w katalogu ma również większe szanse na przykucie czyjejś uwagi w porównaniu do tego samego obrazu lub produktu online. W katalogu jest mniej natłoku bodźców wizualnych, więc ludzie mogą poświęcić swój czas na zatrzymanie się nad treścią, w przeciwieństwie do szybkiego przewijania.
Doświadczenie dotykowe
Katalog produktów ma namacalną korzyść - dosłownie! Klienci mogą wyrywać strony, aby umieścić je na lodówce, tablicy ogłoszeń i w segregatorach z inspiracjami, gdzie będą bardziej widoczne niż zrzuty ekranu. (Pamiętaj tylko, aby umieścić nazwę swojej firmy i adres URL strony internetowej na dole każdej strony).
Dodatkowo, warto wspomnieć, że katalogi będą zawsze działać, jeśli Twoja strona padnie lub klient nie będzie miał natychmiastowego dostępu do Internetu, a czytelnicy będą mogli łatwo zaznaczyć produkty, do których chcą wrócić. Kiedy niedawno się przeprowadziłam i przez kilka pierwszych dni nie miałam dostępu do Internetu, przeglądałam katalogi z wyposażeniem wnętrz, aby wybrać rzeczy do mojego nowego domu.
Wyeksponuj bogactwo asortymentu
Pomiędzy pracą a osobistymi obowiązkami, konsumenci są pod presją czasu i mają tendencję do traktowania zakupów online jako przykrego obowiązku, a nie przyjemnego doświadczenia. Wielu kupujących online wyszukuje dokładnie ten produkt, którego szukają lub przechodzi bezpośrednio do najbardziej odpowiedniej kategorii. Jeśli sprzedawca ma w swojej ofercie tysiące różnych produktów, jest mało prawdopodobne, że klienci przejrzą stronę w całości.
Katalog drukowany pozwala w łatwy sposób zaprezentować najbardziej popularne i warte uwagi produkty z setek kategorii. Będziesz w stanie przedstawić klientom towary, o których istnieniu nawet nie wiedzieli!
Nieograniczone możliwości targetowania
Wiele firm opartych na usługach, takich jak Yelp czy Airbnb, dostosowuje swoje strony do miasta każdego odwiedzającego, ale może to być kosztowne i trudne do zrealizowania dla mniejszych firm. Jednak łatwo jest spersonalizować katalogi tak, aby przemawiały do różnych segmentów klientów.
Krajowe agencje nieruchomości, na przykład, drukują katalogi oparte na lokalizacji, które pokazują nowo wymienione domy, profilują lokalnych agentów i ostrzegają sprzedających i kupujących o nadchodzących przepisach lub regulacjach, które mogą mieć na nich wpływ. Dostosowanie katalogu może być tak proste, jak zamiana zdjęć okładki dla różnych grup demograficznych, np. dom towarowy prezentujący dżinsy i kołdry w miastach studenckich, ale skupiający się na meblach i urządzeniach dla dzielnic o wyższych dochodach.
Ostatnia prosta (ale konieczna) wskazówka, która pomoże zwiększyć liczbę konwersacji z katalogiem - ułatw ludziom złożenie prośby o katalog przez Twoją stronę internetową lub zapisanie się do przyszłych wysyłek. Zdziwisz się, jak wiele osób się zapisze!