Jak przygotować copywritera do sukcesu

Udostępnij:

Średnio 8 na 10 osób czyta tylko nagłówek artykułu. Oznacza to, że masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę większości ludzi i przekazać im treść, zanim odejdą. Mając tylko chwilę, aby zaintrygować odbiorców, dobry copywriting ma kluczowe znaczenie i może dać Ci przewagę, której szukasz.

Dobry copywriting nie tylko zatrzyma więcej czytelników na Twojej stronie, ale także spersonalizowane i dobrze napisane CTA (call-to-action) może zwiększyć konwersje o 202%. Dobry copywriting może sprawić, że Twoja strona zyska ruch i uwagę, na którą zasługuje. Jednak żaden copywriter nie wykona swojej pracy prawidłowo, jeśli nie wyposażysz go w informacje, których potrzebuje, aby Twoja strona odniosła sukces.

Jakie są korzyści z zatrudnienia copywritera?

Zatrudnienie copywritera do tworzenia treści na Twoją stronę internetową to mądra inwestycja, która prawdopodobnie zaowocuje zwiększeniem ruchu, sprzedaży i konwersji. 70% marketerów deklaruje, że zamierza zwiększyć ilość tworzonych przez siebie treści tylko ze względu na skuteczność tej strategii marketingowej. Dobry copywriting może zwiększyć ruch na stronie nawet 7,8 razy.

Kiedy zatrudniasz copywritera, to:

  • Poprawisz swoje organiczne SEO
  • Poprawiasz swoją pozycję w rankingu Google
  • Przyprowadzasz nowych potencjalnych klientów na swoją stronę
  • Zwiększasz współczynnik konwersji
  • Zwiększasz zaufanie i wiarygodność
  • Lepsza komunikacja z klientami
  • Zaoszczędzić czas na wykonywanie innych zadań biznesowych.
Powiązane: Dlaczego warto zatrudniać zewnętrznych i wewnętrznych specjalistów ds. marketingu?

Jakich informacji potrzebuje copywriter, aby pomyślnie wykonać zlecenie?

Świetny copywriter stworzy atrakcyjne nagłówki i teksty informacyjne, które przyciągną uwagę Twoich odbiorców i zwiększą przepływ ruchu na stronie. Nie może on jednak wykonać swojej pracy prawidłowo, jeśli nie posiada wszystkich niezbędnych danych. Aby zoptymalizować kopie stron internetowych tworzone przez copywritera, powinieneś przekazać mu następujące informacje:

Poinformuj go o docelowej grupie odbiorców

Aby tworzyć skuteczne teksty, copywriter musi wiedzieć, do kogo kierujesz swoją ofertę i kim jest Twoja idealna grupa docelowa. Kiedy już się tego dowiedzą, będą tworzyć treści w języku znanym Twojej pożądanej grupie odbiorców. Mówienie w tonie i języku preferowanym przez odbiorców zwiększy relacje firmy z odbiorcami, a także zaufanie odbiorców do firmy. Dzięki temu więcej osób będzie słuchać tego, co masz do powiedzenia, co ostatecznie doprowadzi do większej liczby zakupów, ponieważ Twoje teksty będą dopasowane do person kupujących, które odpowiadają demografii Twoich klientów.

Wyjaśnij im cele Twojej firmy

Oczywiście, copywriter nie zajdzie daleko, jeśli nie zrozumie dokładnie misji Twojej firmy i tego, co chcesz sprzedać swoim klientom. Powinieneś upewnić się, że poinformowałeś go o tym, co reprezentuje Twoja firma i jakie wartości są dla Ciebie najważniejsze. Obejmuje to również zapoznanie ich z personelem firmy - copywriterzy będą musieli wiedzieć, jak chciałbyś być postrzegany przez ogół społeczeństwa.

Powiedz im, jakich błędów należy unikać

Na koniec, ale na pewno nie mniej ważne, musisz poinformować swojego copywritera, jakie tematy chcesz podkreślić. Jeśli chcesz podkreślić ważne kwestie społeczne, takie jak różnorodność i inkluzywność, powinieneś dać mu do zrozumienia, że ma stosować inkluzywny ton w swoich tekstach. Jeśli nie chcesz poruszać pewnych tematów, zaznacz to wyraźnie przed rozpoczęciem pracy.

Przekazanie copywriterowi odpowiednich informacji przed rozpoczęciem pracy może zaoszczędzić Wam obu dużo czasu i pieniędzy. Informując go wcześniej o docelowej grupie odbiorców i celach firmy, a także przekazując mu informacje o tym, co uważasz za najważniejsze dla swojej marki, możesz uniknąć nieporozumień i czerpać korzyści z jego usług copywriterskich. Aby uzyskać pomoc w zakresie copywritingu, skontaktuj się z ekspertami ds. marketingu z firmy Ironmark. Jesteśmy tu po to, aby udoskonalić Twój marketing treści i zapewnić wiedzę specjalistyczną, która będzie napędzać Twój biznes.

Socialmedia

Warte uwagi

Budowanie marki

Marka to o wiele więcej niż tylko firma z logo. Twój ton, styl i wygląd Twojej marki, tagline lub motto, które definiuje Twoją markę, oraz kluczowe cechy Twojej tożsamości biznesowej, to...

Roundup wizytówek z Instagrama

Cechy dobrej ulotki