Jak zacząć korzystać z witryny sklepu internetowego?

Udostępnij:

Od czego w ogóle zacząć planowanie i organizowanie witryny sklepu internetowego dla swojej firmy?

Zacznij od przeanalizowania opcji projektowych, poznania zasobów (produkty ogólnodostępne lub wewnętrzne), określenia trwałości witryny, rozważenia możliwości samodzielnej rejestracji lub ręcznej konfiguracji oraz podjęcia decyzji o opcjach realizacji i płatności.

Dlaczego e-handel?

W 2016 r. około 60% wszystkich użytkowników Internetu dokonało zakupu online. W tym roku amerykańscy kupujący wydali rekordową sumę pięciu miliardów dolarów w sam tylko Czarny Piątek. Zakupy w sieci stały się tak popularne, że tradycyjne centra handlowe i domy towarowe powoli umierają.

Mimo to na rynku internetowym panuje tłok - konsumenci mają tak wiele możliwości wyboru. Aby się wyróżnić, potrzebujesz strategii, która wyraźnie oddzieli Cię od konkurencji. Szybcy twórcy pojawiają się i znikają, a firmy, którym się udaje, to te, które oferują spójność, jakość i bezpieczne, bezproblemowe zakupy.

Krótko mówiąc, naprawdę potrzebujesz zespołu e-commerce, który zna się na rzeczy i może stworzyć dla Ciebie kompleksową ofertę. Oto, o co należy zapytać zespół, gdy rozpoczyna się pracę nad sklepem internetowym:

Powiązane: 6 obowiązkowych elementów doskonałego projektu strony internetowej

W jaki sposób wygląd strony będzie odzwierciedlał Twoją markę?

Jeśli witryna jest zaprojektowana prawidłowo, stanowi ogromny atut dla Twojej firmy. Potencjalni nabywcy ocenią jakość Twoich produktów i usług (a może nawet samej firmy) na podstawie wyglądu i sposobu działania Twojego sklepu internetowego. Ogólny projekt i łatwość obsługi są czynnikami o krytycznym znaczeniu. Zachowaj spójność i upewnij się, że kolory marki, obrazy i ogólny przekaz są spójne z główną stroną internetową firmy. Każdy element sklepu musi odzwierciedlać pozycję, wartość i obietnicę marki.

JAKIE produkty będzie można kupić?

Po pierwsze, należy zdecydować, czy strona e-comm ma być przeznaczona do użytku wewnętrznego, czy też ma być skierowana do klientów. Amoże jedno i drugie! Niezależnie od tego, w jaki sposób klienci będą korzystać z platformy, należy ustalić, w jaki sposób i jak najbardziej ułatwić ten proces.

Jeśli platforma jest przeznaczona wyłącznie do użytku wewnętrznego, zaoferuj praktyczne przedmioty lub produkty, które pomogą pracownikom w wykonywaniu ich pracy. Rozważ markową odzież lub notatniki, artykuły promocyjne, standardowe formularze branżowe i/lub akcesoria komputerowe.

W przypadku sklepu skierowanego do klientów, przed podjęciem decyzji o wyborze produktów należy ocenić potencjał firmy. Czy masz wystarczające zapasy, aby zaspokoić popyt? Pamiętaj, że być może będziesz musiał zamówić z góry określoną ilość produktów. Czy jesteś w stanie spełnić oczekiwania klientów? Jeśli nie masz pewności, warto zacząć od kilku produktów - takich jak markowa odzież czy artykuły promocyjne dla branży - a następnie dodawać kolejne w miarę rozwoju sklepu.

JAK DŁUGO POWINIENEŚ UTRZYMYWAĆ OTWARTE ZAPLECZE E-COMMERCE?

Zdecyduj, czy chcesz działać w e-handlu na krótką czy długą metę. Może chcesz wykorzystać e-commerce do rozpoczęcia działalności i zdobycia rozpoznawalności marki.

Na przykład, sprzedaż artykułów promocyjnych może być potrzebna tylko w przypadku krótkotrwałych wydarzeń, takich jak szkolny sklepik z artykułami dla ducha podczas balu absolwentów lub duża impreza firmowa, podczas której pracownicy mogą zamawiać artykuły lub odzież związane z konkretnym wydarzeniem. Możesz też potrzebować stałego mechanizmu, dzięki któremu placówki franczyzowe będą mogły zamawiać wizytówki i inne markowe materiały lub odzież. A może chcesz być otwarty dla biznesu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Niezależnie od sytuacji, omów to z zespołem ds. handlu elektronicznego , aby wybrać odpowiednie dla siebie rozwiązanie.

CZY ZALECAJĄ SAMODZIELNĄ REJESTRACJĘ UŻYTKOWNIKÓW CZY RĘCZNĄ KONFIGURACJĘ?

Wielu właścicieli małych firm ma tendencję do pomijania tego aspektu przy tworzeniu swoich sklepów internetowych. Jest to kolejny element, który zależy od tego, czy Twój sklep jest dla pracowników, dla klientów czy dla obu.

Twój zespół ds. e-commerce będzie miał możliwość skorzystania z ręcznego procesu konfiguracji, w którym wstępnie zaprogramuje użytkowników w systemie - niektórzy mogą nawet dostosować, do jakich elementów użytkownicy będą mieli dostęp. (Pomyśl o materiałach, które mogą być przeglądane lub zamawiane tylko przez pracowników posiadających określone certyfikaty).

Z drugiej strony, jeśli głównymi odwiedzającymi będą klienci, prawdopodobnie będziesz chciał zdecydować się na samodzielną rejestrację użytkowników, która polega na wprowadzaniu przez nich własnych informacji w celu utworzenia profilu. W obu przypadkach należy ustalić, w jaki sposób potencjalni klienci chcieliby dokonywać zakupów na Twojej platformie, i maksymalnie ułatwić ten proces.

A. i I. Kruk/Shutterstock.com

Jak wygląda logistyka realizacji zamówień i wysyłki?

Innym sposobem na zadanie tego pytania jest pytanie: "Kto jest odpowiedzialny za wysyłkę tych zamówień?". Czy Twój zespół e-commerce będzie miał przedmioty na miejscu i realizował zamówienia, czy wolisz trzymać przedmioty na miejscu i robić to samodzielnie? Jeśli Twój zespół e-commerce zajmuje się realizacją zamówień, jakie są związane z tym koszty? Jaki jest przewidywany czas realizacji zamówienia i jaka metoda wysyłki powinna być zastosowana?

Twój zespół ds. e-commerce prawdopodobnie będzie miał kilka gotowych opcji do wyboru, więc przed podjęciem ostatecznej decyzji omów wszystkie szczegóły. Podjęcie właściwych wyborów technicznych i logistycznych może zadecydować o powodzeniu lub niepowodzeniu sklepu internetowego.

Jakie opcje płatności są dostępne?

Jeśli zamierzasz przyjmować płatności za swoje produkty, musisz dysponować odpowiednimi opcjami płatności. Funkcjonalność koszyka na zakupy musi być solidna i skalowalna, aby umożliwić dostosowanie produktów, zarządzanie zapasami i przyszły rozwój. Musi również integrować się z bramką płatniczą, która umożliwia wiele opcji transakcji i może zarządzać, przetwarzać i śledzić wszystko w sposób bezpieczny i pewny.

Różnezespoły e-commerce będą miały do dyspozycji różne opcje płatności. Mogą to być karty kredytowe, które nie są akceptowane, może też istnieć możliwość integracji z Shopify lub PayPal.

W przypadku sklepów tylko dla pracowników może być dostępna opcja podzielonej płatności. Jest to system, w którym korporacja może wstępnie wpłacić kwotę ryczałtową dla każdego działu lub lokalizacji, a grupy te mogą zamawiać wszystko, co chcą, do tej kwoty dolara. Wszelkie wydatki powyżej tej kwoty mogą być następnie opłacane z indywidualnych kart kredytowych, co pozwala na podział płatności między firmę a pracowników.

PODEJMIJ ZOBOWIĄZANIE

Firma Ironmark może zająć się wszystkimi Twoimi potrzebami w zakresie handlu elektronicznego, od usług kreatywnych po tworzenie stron internetowych, od marketingu cyfrowego po logistykę - jesteśmy w tym razem. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji i pozwól nam pomóc w opracowaniu gotowego rozwiązania e-commerce dla Twojej firmy!

Socialmedia

Warte uwagi

31 Tweetable Facts About Breast Cancer for...

Aby pomóc naszym guru mediów społecznościowych (TY!) przygotować się na #Pinktober, z miłością zredagowaliśmy fakty dotyczące świadomości raka piersi do 140 znaków lub mniej, w tym...