Każdy z nas bez wątpienia bez żadnych problemów jest w stanie określić, jak wyglądać powinna profesjonalna współpraca nie tylko z klientem, ale również wykonawcą usług czy dostawcą. Jeśli chodzi o kwestię lepszych oraz gorszych doświadczeń w tym zakresie, można by napisać niejedną książkę.

Tym razem skoncentrujemy się na cechach określających dobrą drukarnię.Nikogo z pewnością nie dziwi fakt, że każda drukarnia zajmująca się chociażby drukiem wielkoformatowym, drukiem cyfrowym czy drukiem na folii samoprzylepnej, na swojej witrynie internetowej czy własnym folderze reklamowym będzie się zachwalać. Oczywiście nie ma w tym nic złego, jeśli tylko ma się czym chwalić. Należy jednak pamiętać o obiektywnej ocenie samego siebie. Dlatego tak istotne są opinie klientów. Warto pamiętać, że marketing szeptany czy – mówiąc nieco inaczej -  poczta pantoflowa potrafią zdziałać cuda.Zastanówmy się jednak poważnie nad tym, jakie cechy musi mieć drukarnia, abyśmy mogli powiedzieć, że jest to drukarnia dobra.

Czy w zupełności wystarczy terminowa realizacja?

A może najważniejsze jest to, aby miała naprawdę niskie ceny?Jeśli chodzi o wykorzystywany sprzęt, to w większości drukarni jest on dzisiaj dokładnie taki sam. Oznacza to, że w żaden sposób nie wpływa na przewagę jednej drukarni nad drugą. Co w związku z tym sprawia, że niektóre drukarnie nie mogą opędzić się od klientów, a kondycja finansowa innych jest w opłakanym stanie? Poniżej przyjrzymy się istotnym obszarom działania drukarni.

Czas

Bez wątpienia szybkość działania ma dla wielu osób ogromne znaczenie. Tyczy się to nie tylko realizacji zlecenia, ale również udzielania odpowiedzi na ewentualne zapytania ofertowe. Trzeba jednocześnie pamiętać, że szybko nigdy nie może oznaczać byle jak. Należy także dotrzymywać terminów, a jeśli pojawiają się jakiekolwiek problemy, natychmiast informować o nich klienta.

Nowoczesna drukarnia internetowa

Wiedza

Oczywiście nie ma ludzi nieomylnych i nikt nie jest specjalistą od wszystkiego. Ale w swojej dziedzinie należy być biegłym. I tak klient ma prawo domagać się od drukarni porady i pomocy, jeśli chodzi o wybór najlepszego dla danego przypadku rozwiązania technologicznego. Z wykonawcą współpraca jest bowiem dobra tylko wówczas, gdy pracownicy dzielą się swoją wiedzą po to, aby realizacja zlecenia była bliska ideału.

Innowacje

W wielu branżach pojawiają się coraz to nowsze technologie. Tyczy się to również drukarni. Wspomnieć wystarczy chociażby druk lateksowy czy wielkoformatowy. Tym lepiej będzie oceniana praca drukarni, im wyższa będzie jakość świadczonych usług. A świadczenie usług na wysokim poziomie będzie niemożliwe, jeśli drukarnia nie będzie stawiała na dobre środki techniczne i inwestycje. Klient powinien być również na bieżąco informowany o postępach w realizacji jego zlecenia.

Rzetelność

Cecha ta tyczy się w zasadzie sytuacji kryzysowych, kiedy to klient niekoniecznie jest zadowolony z osiągniętego efektu. W takiej sytuacji dobra, rzetelna drukarnia nie schowa głowy w piasek, a podejmie się rozmowy z klientem po to, aby rozwiązać problem i zrealizować zlecenie tak, aby klient był w pełni zadowolony. Lobos.promo to przykład dobrej drukarni interentowej. Więcej szczegółów na stronie firmy

Socialmedia

Warte uwagi

Niesamowite sposoby na włączenie druku do...

Mówiono: "Internet zabił reklamę fizyczną". "Nikt nie dba już o drukowanych listów", powiedzieli. Cóż, są w błędzie! A poza tym, kto to w ogóle jest "oni"? Druk wcale nie jest martwy...