5 najważniejszych wskazówek dotyczących projektowania lookbooka

Udostępnij:

Niezależnie od tego, czy wprowadzasz na rynek własną markę mody, sprzedajesz swoje projekty detalistom i kupcom mody - oto 5 najlepszych wskazówek dotyczących projektowania zabójczego lookbooka.
Kiedy jesteś w branży mody, wizerunek jest wszystkim.

I nic nie może wpłynąć na twój wizerunek bardziej niż pierwsze wrażenie, jakie robisz. Niezależnie od tego, czy starasz się przyciągnąć klientów, czy też przyciągnąć uwagę zapracowanego kupca, Twój lookbook jest często pierwszym kontaktem Twojej marki z ludźmi, którzy są dla Ciebie najważniejsi.

Więc musisz naprawić.

Aby pomóc Ci po drodze, zebraliśmy kilka ważnych wskazówek dotyczących projektowania modnego lookbooka dla Twojej marki - wybór odpowiednich zdjęć i układów, w tym odpowiednich informacji o produktach, oraz uzyskanie najlepszej profesjonalnej pomocy przy tworzeniu oszałamiającego lookbooka, który sprawił, że Ty i Twoja marka będziecie zauważeni.

Co to jest lookbook mody?
Krótko mówiąc, lookbook jest wysokiej jakości katalogiem mody, który prezentuje różne pozycje z kolekcji Twoją markę.

W szczególności ma to na celu pokazanie, w jaki sposób można połączyć produkty, aby stworzyć kompletny "look" i "stories" - każdy inny wygląd jest często powiązany z tematem broszury lub aktualnym sezonem odzieżowym.

W przeciwieństwie do pełnego katalogu mody, lookbook zazwyczaj nie zawiera cen, specyfikacji i innych wordy szczegółów. Rzeczy te są pozostawione w osobnym arkuszu, pozostawiając lookbook jako efektowną wizualną prezentację Twoich produktów, która ma na celu zainspirowanie konsumentów lub przyciągnięcie zainteresowania kupujących modę.

Dlaczego moja marka mody potrzebuje drukowanego lookbooka?
Niektórzy projektanci używają cyfrowych lookbooków: jest to specjalna sekcja na ich stronie internetowej, która pokazuje różne spojrzenia i kolekcje, które starają się promować.

I choć posiadanie internetowego lookbooka jest zdecydowanie przydatne, istnieje wiele powodów, dla których posiadanie drukowanego lookbooka daje przewagę (i nie ma powodu, aby nie mieć obu).

Wysokiej jakości drukowany lookbook może pomóc Twojej marce:

Zauważyłem cię. Wydrukowana broszura pokazuje, że poważnie traktujesz swoją pracę i że zainwestowałeś czas i pieniądze w profesjonalną prezentację swoich produktów.
Sprawiasz, że Twoja marka wygląda na większą. Jeśli dopiero zaczynasz lub jesteś małą firmą, może to dać nabywcom wrażenie, że jesteś większą firmą z większym budżetem, która już odniosła sukces, a tym samym jest bardziej wiarygodna.
Trwa wystarczająco długo, aby móc się odczytać. E-maile i linki wysyłane do kupujących modę i konsumentów rzadko dostają drugą szansę, jeśli dotrą w niewłaściwym czasie. Z drugiej strony, drukowana broszura o modzie może usiąść na czyimś biurku, dopóki nie będzie miała kilku wolnych minut, aby nadać jej właściwego wyglądu. Prawdopodobnie zostanie umieszczony na stosie wraz z konkurencją, ale to jest jeszcze coś konkretnego - kupujący jest znacznie mniej prawdopodobne, aby trałować z powrotem poprzez e-maile, aby znaleźć swoją propozycję.
Bycie natychmiast pod ręką i w gotowości. Nigdy nie wiadomo, kiedy można spotkać potencjalnego nabywcę lub klienta, drukowany lookbook może działać jak wizytówka: wystarczy zaostrzyć ich apetyt, zanim zaprosimy ich do obejrzenia Twojej kolekcji.
Zrezygnujmy z tego, utknijmy w nakrętkach i śrubkach projektu zabójczego lookbooka. Oto pięć wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

1. Zachowaj prostotę - skup się na wizualizacji i układzie graficznym

Nie myśl o swoim lookbooku jako o pełnym katalogu wypełnionym cenami i formularzami zamówień. Pomyśl o nim zamiast tego jako o teaserze, który ma na celu pobudzić klientów i zainteresować kupujących Twoją marką.

Z pozbyciem się zwykłych słów i szczegółów, Twoje zdjęcia i układ muszą mówić to samo za siebie - a to oznacza, że musisz je wybierać ostrożnie.

Po pierwsze, upewnij się, że strony w Two lookbooku są skoncentrowane na produkcie i wyglądzie. Nie obawiaj się, że wszystko będzie proste i nie bój się używać dużej ilości białego miejsca. Wystarczy spojrzeć na ten przykład z Rare London.

Użyli oni pionowych obrazów, aby uchwycić cały wygląd od stóp do głów, a ich model wypełnia jak najwięcej z każdej klatki.

Co ważne, wybrali pozę dla swojego modelu, która jest całkowicie otwarta. Ubranie jest tym, o co chodzi na zdjęciu, a oni upewnili się, że ręce i włosy ich modelki nie przeszkadzają im tak bardzo, jak tylko mogą.

Ale pamiętaj: skupienie się na wyglądzie nie zawsze oznacza, że musisz skupić się na modelu. Możesz również wykorzystać zbliżenia, które towarzyszą głównym zdjęciom, podkreślając specyficzne cechy szczególne lub niezwykłe szwy, które czynią Twoją odzież wyjątkową.

Po drugie, wybierz czyste i proste tło, które uzupełnia kolory danego wyglądu, który się popisujesz.

Upewnij się, że nie rozpraszają one uwagi, ale nie bój się dopasować dramatycznego wyglądu do dramatycznej scenerii - jak te mocne, wytrzymałe tła, które nadają ton mocnemu i trwałemu ubraniu, które jest prezentowane: Cortefiel

Odrobina dodatkowego czasu i uwagi poświęcanej swojemu pochodzeniu może całkowicie zmienić nastrój Twojego lookbooka, bez zmiany samych produktów. Tutaj, luksusowa marka Isoude użyła klasycznego architektonicznego tła wnętrza, aby uzupełnić swoje ubrania - jest ono eleganckie, ale jednocześnie wystarczająco szorstkie, aby stworzyć kontrast z ich nieskazitelną odzieżą.

Wreszcie, należy całkowicie wyeliminować wszelkie logotypy marek, nazwy produktów lub opisy. Słowa są ważne (zwłaszcza jeśli wybrałeś ekscytujące nazwy dla swoich przedmiotów i wyglądu), ale zdjęcia powinny dotyczyć wszystkich ubrań, bez rozpraszania uwagi.

2. Pomyśl o obrazowaniu stylu życia, a nie tylko o produktach

Jest powodem, dla którego zamiast próbek swojej pracy wysyłasz książkę przeglądową.

To dlatego, że starasz się wzbudzić zainteresowanie całym wyglądem: realistycznym przedstawieniem tego, jak Twoje ubranie byłoby noszone, a nie jak wygląda na wieszaku.

Oznacza to, że musisz mieć pewność, że umieścisz tam mnóstwo zdjęć, które będą tak naturalne, jak to tylko możliwe - zarówno pod względem wybranego ustawienia, jak i pozycji modela.

Projektując swój lookbook, powinieneś zawsze myśleć o swoim rynku docelowym. Kto by chciał twoje ubrania? Gdzie mieliby je nosić? I co by chciał twoje ubranie, gdyby je nosili?

Kiedy już to zrobisz, możesz zacząć myśleć o zdjęciach, które stworzysz, aby odwołać się do tej specyficznej sytuacji demograficznej.

Umieszczanie w lookbooku odpowiednich zdjęć lifestylowych to także świetny sposób, aby nadać Twojej marce odrobinę głębi. Umieszczając w nim obrazy, które pokazują Twoje inspiracje dla każdego motywu lub utworu, możesz pokazać nabywcom i klientom, skąd pochodzisz - co zmotywowało Cię do stworzenia zaprojektowanej przez Ciebie odzieży.

Ostatecznie, zalecamy zaprojektowanie broszury ze zdrowym połączeniem zdjęć produktów, ustawień naturalnych i zdjęć stylu życia - przy zachowaniu niereprodukcyjnych zdjęć stylu życia na poziomie mniej niż 25% wszystkich użytych zdjęć.

Niektórym markom uchodzi na sucho lookbook pełen obrazów stylu życia. Zazwyczaj są to jednak marki o ugruntowanej pozycji, które cieszą się dużym uznaniem i reputacją - dlatego też, gdy wciąż się rozrastasz, najlepiej skupić się bardziej na produktach i projektach.

Na drugim końcu skali znajdują się pewne marki modowe, które czasami całkowicie rezygnują z ujęć lifestylowych, skupiając się wyłącznie na ujęciach produktowych.

Poza typem sprzedawanej przez nich odzieży, są one również marką domową: co oznacza, że nie muszą one naprawdę potrzebować nabywców, aby wciągnąć ich w nastrój, otoczenie lub historię z dużą ilością obrazów stylu życia.

Więc skąd wiesz, kiedy narysować linię? Ogólnie rzecz biorąc, odradzamy tworzenie lookbooków, które zawierają każdy przedmiot w kolekcji, wraz z cenami, rozmiarami i porównaniami pomiędzy podobnymi produktami. Jeśli to jest to, do czego zmierzasz, prawdopodobnie znajdziesz coś bliższego katalogowi niż lookbook.

3. Zaplanuj strukturę, aby stworzyć podróż

Jednym z największych błędów, jakie widzimy, gdy marki modowe tworzą lookbook, jest zapominanie o czytelniku.

Nie tylko zacieracie ze sobą szereg osobnych sesji zdjęciowych. Starasz się przyciągnąć zainteresowanie - a to oznacza, że musisz planować swój lookbook od początku do końca z myślą o docelowych odbiorcach.

Oto kilka szybkich wskazówek, kiedy zaczynasz planować swój lookbook:

  • Zacznij mocny i skończ mocny. Pierwsze i ostatnie rzeczy, które widzimy, są często tymi, które pamiętamy najbardziej - więc jeśli masz jakieś słabsze produkty lub zdjęcia, przenieś je na środek i zapisz najlepsze na początek i koniec.
  • Szkicuj układy i kolejność stron przed rozpoczęciem projektowania. Może to zabrzmieć archaicznie, ale może pomóc w szybkim znalezieniu problemów lub słabych obszarów w ogólnym przepływie, zanim spędzisz jakikolwiek czas lub pieniądze na etapie projektowania cyfrowego.
  • Zastanów się dokładnie nad tym, w jaki sposób poszczególne sesje zdjęciowe lub sekcje uzupełniają się z innymi. Będziesz musiał stworzyć spójny styl przez cały czas.
  • Kiedy już będziesz miał ogólny pogląd na ogólną strukturę, będziesz gotowy, aby zacząć myśleć o każdej innej sekcji.

Po pierwsze, trzeba będzie poświęcić czas na stworzenie przyciągającej wzrok osłony. Oprócz umieszczenia logo, nazwy kolekcji oraz roku lub sezonu, trzeba będzie wybrać okładkę w stylu redakcyjnym. Jeśli wysyłasz swój lookbook do kupującego modę, pamiętaj, że prawdopodobnie otrzymuje on setki lookbooków miesięcznie - a jeśli Twoje zdjęcie okładki nie jest intrygujące, ekscytujące czy profesjonalne, może nawet nie otworzyć Twojej książki.

Następnie trzeba będzie pomyśleć o wewnętrznych stronach. Najlepiej jest dołączyć mieszankę ujęć w stylu redakcyjnym i ujęć produktowych, z mieszanką ustawień naturalnych i czystych ujęć studyjnych. Jeśli projektujesz hurtowy lookbook dla kupujących i dystrybutorów, musisz również dołączyć kilka szczegółów dla każdego produktu, takich jak:

  • - Nazwa stylu
  • - SKU (Stock Keeping Unit) lub numer stylu
  • - Kolory, tkaniny i zakresy rozmiarów
  • - Cena hurtowa (minus VAT lub podatek od towarów i usług)
  • - RRP (Recommended Retail Price).

W końcu będziesz musiał zaprojektować tylną okładkę. Podobnie jak okładka przednia, powinna zawierać jedno z Twoich najlepszych zdjęć w stylu redakcyjnym, a także kilka danych kontaktowych, takich jak strona internetowa, adres, e-mail i numer telefonu.

4. 4. Projektowanie z myślą o druku

Kiedy projektujesz coś w formie cyfrowej, zbyt łatwo zapomnieć o małych, ale ważnych różnicach pomiędzy lookbookiem online a drukowanym.

W szczególności, upewnij się:

  • Przełącz swoje oprogramowanie projektowe na CMYK (nie RGB). RGB jest często domyślną wartością dla oprogramowania cyfrowego - ale jeśli chcesz, aby kolory Twoich projektów ubrań były prawidłowo odwzorowane w druku, musisz użyć CMYK.
  • Pracuj w rozdzielczości 300 DPI (kropki na cal). Podczas gdy bardziej standardowe 72 DPI może wyglądać świetnie na ekranie, nie będzie to wystarczająco wysoka rozdzielczość dla drukowanej strony.
  • Przyzwyczajaj się do pracy z krwawieniami i przycinaniem obszarów. Są to dodatkowe bufory wokół krawędzi stron, z których chcesz utrzymać ważne treści na zewnątrz. Zazwyczaj oznacza to do 3 mm obrys do przycinania i 3 mm obrys do spady.

Następnie zdecydujesz, w jaki sposób najlepiej zaprezentować swój lookbook.

Najpopularniejszą oprawą jest profesjonalnie wykończona książeczka papierowa - zazwyczaj masz do wyboru trzy różne rodzaje opraw:

Broszury zszywane są często najbardziej przystępną opcją i sprawdzają się w przypadku lookbooków o grubości do około 48 stron.

Doskonale oprawione broszury mają natomiast przyklejoną krawędź, co sprawia, że są wyższej jakości, przypominającą czasopisma, a liczba stron, które można dołączyć, jest prawie nieograniczona.

5. Nie oszczędzajcie na profesjonalnej pomocy

Twój lookbook może być pierwszym punktem kontaktu między Two idealnym klientem lub kupcem mody a Twoją marką - więc stworzenie profesjonalnej broszury o modzie może naprawdę wiele zmienić.

To oznacza, że musisz uzyskać najlepszą pomoc dla budżetu, jaki masz. Upewnij się, że spędzasz czas na szukaniu:

  • Właściwy model. Nie pytaj swoich przyjaciół lub krewnych, chyba że są doświadczonymi modelami.
  • Profesjonalnym fotografem. Nie zadowalaj się fotografem ślubnym, który zajmuje się modą - znajdź sobie najlepszego specjalistę od mody, na jakiego Cię stać.
  • Odpowiednich stylistów i wizażystów. Właściwa pomoc w ciągu dnia jest nieoceniona - aby Twój model wyglądał jak najlepiej i aby Twoje produkty idealnie pasowały do sesji zdjęciowej.
  • Profesjonalny projektant graficzny, który przygotuje Twój lookbook.

 

Jeśli naprawdę utkniesz w martwym punkcie - lub jeśli masz budżet na stringi do butów - istnieje wiele darmowych pakietów projektowych, z którymi łatwo się uporać (jak Canva, GIMP lub Inkscape). Ale jeśli chodzi o Twoich fotografów i modeli, podejście typu "zrób to sam" po prostu nie wystarczy - więc uzyskaj najlepszą pomoc, na jaką Cię stać.

I oczywiście najlepsze zdjęcia i projekty graficzne nie będą oznaczać niczego bez nieskazitelnego wydruku, który ożywi Twój lookbook.

Od lat produkujemy doskonałe broszury i foldery i dokładnie wiemy, jak najlepiej wykorzystać wysokiej jakości zdjęcia i projekty - spójrz więc na nasz druk broszur, jeśli chcesz, aby gotowy produkt był wart całej ciężkiej pracy, jaką włożyłeś w swoje produkty i projekty.

Składając to wszystko razem

Już teraz powinieneś mieć dobre rozeznanie w tym, co się sprawdza, a co nie, projektując modny lookbook - i powinieneś być na dobrej drodze do stworzenia broszury, która przyciągnie uwagę, na jaką zasługuje Twoja marka. Pamiętaj tylko o następujących wskazówkach:

  • Skup się na wizualizacjach. Utrzymuj układ w czystości, trzymaj tekst i inne elementy rozpraszające uwagę, a także zawsze trzymaj swoje produkty w centrum uwagi.
  • Stwórz swój lookbook z myślą o rynku docelowym. Wykorzystaj naturalne pozy w wiarygodnych ustawieniach i wybierz modele, które reprezentują Twoją publiczność.
  • Zaplanuj strukturę z uwagą. Włączaj tylko te informacje, których potrzebują czytelnicy i zachowaj swoje najsilniejsze wizerunki na początku i na końcu.
  • Zaprojektuj lookbook, który wygląda fantastycznie w druku. Korzystaj z wysokich rozdzielczości, zostaw wystarczająco dużo miejsc na krwawienia i przycinanie oraz upewnij się, że używasz kolorów, które będą najlepiej wyglądać na papierze.
  • Nie zadowalaj się majsterkowaniem. Skorzystaj z profesjonalnej pomocy, na jaką zasługuje Twoja marka - fotografów, modeli, stylistów i projektantów. Ja oczywiście, nie zapomnij wybrać profesjonalnej drukarki, aby wszystko połączyć!

Socialmedia

Warte uwagi

Cechy dobrej drukarni

Każdy z nas bez wątpienia bez żadnych problemów jest w stanie określić, jak wyglądać powinna profesjonalna współpraca nie tylko z klientem, ale również wykonawcą usług czy dostawcą...