Rozmiar
Podstawowa sprawa jaką trzeba ustalać to rozmiar wizytówki jaką będzie się wykorzystywało. Wizytówka może mieć standardowe wymiary 90x50 i wydaje się, że to najlepsza opcja, ponieważ będą dopasowane do wizytownika.
Spady
Kolejna sprawa to odstępy od krawędzi wizytówki. Źle wykonany margines może spowodować bowiem ucięcie niektórych szczegółów, dlatego warto przygotować minimum 5mm marginesu dla bezpieczeństwa.
Treść
To najważniejsza sprawa, w końcu wizytówka ma przekazywać konkretne informacje o firmie, dlatego to jaka będzie jej treść będzie bardzo istotne i koniecznie na tą kwestię trzeba zwrócić uwagę. Treść trzeba również odpowiednio rozmieścić, tak by odbiór wizytówki był pozytywny
Czcionka
To ważna sprawa, która wpływa na czytelność takiej wizytówki. Czcionka musi być spójna z logo, o czym w szczególności trzeba pamiętać. Nie powinno być również zbyt ozdobnych fontów ani nadmiaru kolorów.
Liczba stron
Jeśli będzie dużo treści na wizytówce to można również myśleć o wykorzystywaniu drugiej strony. Wizytówka najczęściej projektowana jest jednak w formie jednostronnej.
Pion/poziom
Raczej częściej wykorzystywaną opcją będzie pozioma wizytówka, pionowe są raczej rzadko spotkane, jeśli ktoś chce swoją wizytówką zaskoczyć to wtedy można pomyśleć o pionowej opcji.
Układ
Grafika, a więc logo firmy powinno być tym najważniejszym elementem wizytówki. Dalej nazwa firmy, imię nazwisko, stanowisko.
Rozmieszczenie
Logo najczęściej umieszcza się w lewym górnym rogu wizytówki, ze względu na przyzwyczajenie do czytania od strony lewej do prawej. Przy projekcie logo warto także wybrać hasło firmowe, które dalej można wykorzystać i umieścić na wizytówce. Dzięki sloganowi osoby, które biorą wizytówkę od razu wiedzą czym firma się zajmuje.
Grafika
Wykonując wizytówkę jeszcze na etapie projektu należy zwracać uwagę na ewentualne elementy graficzne jakie tam będą umieszczane.
Próbne wydruki
Zanim zleci się duże nakłady wydruków będzie warto przygotować próbny wydruk ponieważ to co na wizytówce może nieco inaczej wyglądać w komputerze a nieco inaczej będzie wyglądało, gdy już wykona się wydruki.
Krzywe
Gdy naniesie się poprawki trzeba również zamienić ostateczną wersję pliku na krzywe, które opiszą go zgodnie z geometrycznymi charakterystykami. Dzięki temu będzie można zapewnić sobie, że nie dojdzie np. do zmian w układzie tekstu.
Paleta barw
W zależności od tego jakie będzie przeznaczenie projektu trzeba określić jaka paleta barw będzie wykorzystywana. Pliki do internetu powinny być wykonane w RGB natomiast wydruki przygotowuje się pod CMYK. Wybór palety barw w programie graficznym dokonywany jest na początku albo na koniec przed zapisaniem pliku.
Jakość
Dobra wizytówka ma nie tylko ładny wygląd, ale musi być dobra jakościowo, dlatego drukuje się ją na twardym, dobrym papierze minimum 300 – 350 g/m2.
Format
Ostatnia sprawa, o której trzeba pamiętać to przed wysłaniem do drukarni zmiana formatu. Z reguły drukarnie wymagają pliku w formacie PDF albo TIFF i z takich plików dokonuje wydruków.